صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 83

موضوع: تغییرات ازمون دستیاری از دوره 43

  1. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    تغییرات ازمون دستیاری از دوره 43


    به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سیدامیرحسین ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت در نشست خبری در رابطه با مصوبات هشتادمین نشست شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی اظهار کرد: سال*ها مسائلی در رابطه با نحوه پذیرش متخصصان در رشته*های بالینی پزشکی مطرح بودند. به این مفهوم که روش فعلی فرد مناسبی را برای رشته*ای خاص تعیین نمی*کند.

    وی تصریح کرد: سیستم پذیرش فعلی در حین عادلانه بودن کافی به نظر نمی*رسد چرا که تمام صلاحیت*ها را در رابطه با افراد درنظر نمی*گیرند و مشخص نمی*کند چه کسی باید وارد چه رشته*ای شود.

    ضیایی گفت: اکنون افراد با پاسخ دادن به 200 سوال تستی رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می*کنند و ما بر اساس این 200 سوال محل پذیرش وی را مشخص می کنیم که ظرفیتی 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 نفره در دوره*های تخصصی داریم.

    معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: این روش انتخاب دستیار تخصصی نقایص زیادی داشت ولی با توجه به حساسیت موجود زمان زیادی طول کشید تا تغییری در نحوه پذیرش دستیار تصویب شود.

    ضیایی تاکید کرد: در سال 94 تغییری در کنکور دستیاری صورت نخواهد گرفت و افرادی که برای شرکت در کنکور سال 94 تلاش می*کنند بر اساس قوانین سابق پذیرفته خواهند شد.

    وی خاطرنشان کرد: این تغییرات از سال 95 اعمال خواهد شد. بدین شکل که در انتخاب دستیاران تخصصی از مسائلی غیر از آزمون 200 سوالی برای انتخاب افراد استفاده خواهد شد.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: یکی از مصوبات این است که نمرات آزمون در 5 زیرگروه شامل جراحی اصلی، جراحی فرعی، کودکان، داخلی و سایر گروه*ها ترازبندی می*شود و نمرات بر اساس این زیرگروه*ها ترازبندی می*شود دیگر مثل گذشته افراد شانس مساوی برای رشته*های مختلف نخواهند داشت یعنی سوالات پاسخ داده شده توسط آنان در انتخاب رشته لحاظ خواهد شد.

    وی تصریح کرد: 85 درصد نمره داوطلبان از طریق ترازبندی این زیرگروه*ها مشخص می*شود. در صورتی که تاکنون ۱۰۰در صد تعیین تخصص و رشته براساس امتحان کتبی بود.

    وی موضوع درست دوم مصوب در هشتادمین نشست شورای عالی پزشکی و تخصصی را مسئله در نظر گرفته شدن دوره عمومی و دوره انترنی را تصویب کرد چرا که در گذشته یکی از مشکلات سیستم جاری را بی*اهمیت بودن دوره عمومی یا انترنی و در حقیقت تجربه فرد در تعیین رشته تخصصی بود.

    ضیایی تصریح کرد: 5 درصد نمرات نیز بر اساس شرایط افراد و نمره افراد در دوره انترنی در نظر گرفته می*شود و در این موضوع استانداردسازی بین دانشگاه*ها صورت می*گیرد چراکه ممکن است برخی بگویند نمرات کسب شده در یک دانشگاه ارزش متفاوتی با دانشگاه دیگر دارد. بنابراین کاری انجام می*دهیم تا معدل همه دانشگاه*های با هم قابل مقایسه شود.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: 10 درصد نمره نهایی دوره دستیاری- تخصصی مربوط به پیشکارورزی است که این نمرات نیز استانداردسازی می*شود چرا که ممکن است برخی بگویند این نمره در سال*های متفاوت ارزش متفاوتی داشته است و در سالی آزمون سخت*تر از سال دیگر بوده است.

    وی یکی دیگر از مصوبات این شورا را تعداد رشته*های انتخابی افراد دانست و گفت: افراد با شرکت در آزمون دستیاری تخصصی در حال مشخص کردن شرایط حرفه*ای آینده خود هستند. بنابراین نباید فردی بتواند در تمام رشته*ها شرکت کند و در حقیقت استعدادی برای همه رشته*ها داشته باشد ولی اکنون فرد می*تواند تمام رشته*ها را انتخاب کند و با توجه به نمره خود وارد آن رشته شود.

    ضیایی افزود: فرد تمام 28 رشته تخصصی را انتخاب می*کرد چرا که معتقد بود چنانچه در یک رشته قبول شوم رشته را تغییر می*دهم که این موضوع بار سنگینی به وزارت بهداشت وارد می*کرد ضمن اینکه این موضوع گاهی غیرممکن بود و فرد مجبور بود تا پایان دوره در رشته*ای که به آن علاقه نداشت تحصیل کند.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت تأکید کرد: در برخی کشورها داوطلبان تنها می*توانند یک رشته انتخاب کنند و در برخی کشورها سه رشته و در برخی دیگر تنها 5 رشته. چنانکه در زمان تحصیلات من امکان انتخاب سه رشته آن هم در یک دانشگاه وجود داشت.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون مصوب شده است که افراد در سال 94 اجازه دارند در 5 رشته همه دانشگاه*های کشور انتخاب رشته کنند و از سال 95 این تعداد به سه رشته تقلیل پیدا می*کند و فرد می*تواند در همه دانشگاه*های کشور رشته مورد نظر را انتخاب کند بنابراین ما تنها با شمار زیاد رشته*ها مخالفیم نه شمار زیاد محل تحصیل.

    معاون آموزشی وزارت بهداشت موضوع مهم دیگر را انتخاب رشته قبل از اعلام نمره آزمون دانست و گفت: افراد باید از این به بعد از سال 94 به بعد قبل از دریافت نمره رشته*های مورد نظر خود را انتخاب کرده باشند.

    ضیایی تغییر دیگر را منوط کردن آزمون دستیاری تخصصی پایان دوره کارورزی و موفق بودن به آن دانست و گفت: این آزمون مهارتی باید با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

    وی گفت: اکنون فرد در دانشگاه دوره را تمام می*کند ولی برای معرفی به نظام پزشکی باید از این آزمون عبور کند که هر ساله برگزار می*شود و افراد می*توانند یک بار قبل از پایان دوره آموزشی در دانشگاه در این آزمون مهارتی شرکت کنند.

    ضیایی افزود: این کار باعث می*شود تا در درجه اول دوره*های کارورزی ارزشمند شوند و دوم افراد داوطلب از حداقل مهارت*ها برخوردار باشند و دانشگا*ه*ها برای موفقیت دانشجویانشان در آزمون مهارتی سطح کیفی آموزش را ارتقا دهند. ضمن اینکه افراد فارغ*التحصیل در رشته*های پزشکی در دانشگاه*های خارج از کشور نیز برای ارائه خدمات در ایران باید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: بار اول شرکت افراد در آزمون مهارتی توسط دانشگاه پرداخت می*شود. ضمن اینکه افراد مجبور نیستند تمام آزمون را یکباره پشت سر بگذارند بلکه می*توانند این آزمون را بخش بخش انجام دهند.

    وی گفت: این کار کمک می*کند تا مهارت*های حرفه*ای برای شرکت در آزمون دستیاری تاثیرگذار باشد.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: احتمالاً اقدامی که در آینده انجام خواهد شد ولی در نشست شورای عالی پزشکی و تخصصی تصویب نشده است. گذراندن 9 ماه پزشکی عمومی در دوره دستیاری است. بنابراین کسی که دستیار می*شود باید یک دوره 9 ماهه پزشک عمومی را گذرانده باشد تا شمایی از یک پزشک عمومی و وظایف او را در ذهن داشته باشد و تجربه نشان داده است افرادی که دوره پزشک عمومی را گذرانده*اند پزشکان متخصص بهتری خواهند بود.

    وی گفت: یکی دیگر از موضوعات که در سال آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت موضوعاتی مانند مصاحبه و توصیه*نامه از بخش*های قبلی است که فرد در آنها کار کرده است تا فرد از نظر حرفه*ای و علمی مورد تشخیص و ارزیابی قرار گیرد.

    ضیایی تأکید کرد: در مجموع می*توان گفت دورنمای این طرح به این شکل است که نقش آزمون کتبی در پذیرش دستیاری تخصصی به 50 درصد کاهش یابد.

    معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: آیین*نامه بومی*گزینی پذیرش دانشجو در حال ابلاغ است و بر این اساس دانشگاه*های مناطق کمتر برخوردار اگر بتوانیم ظرفیت جدید ایجاد کنند و متناسب با شرایط اقدامات لازم را انجام دهند به اندازه ظرفیت اضافی دانشجوی پزشکی بومی پذیرش کنند و نظام پزشکی پزشک مورد نظر نیز برای منطقه مورد تحصیل تعریف شده است تا بدین شکل بتوان تا حدی مشکل مناطق کم*برخوردار را حل کرد که این موضوع از سال 94 انجام می*شود و ربطی به ظرفیت*های فعلی ندارد بلکه باید ظرفیت جدیدی ایجاد شود.

    وی موضوع موضوع دیگر را مشکل افرادی دانست که دوره تخصصی را به پایان می*برند و در سال آخر که سال اصلی آموزش است حضور دارند و این افراد از آنجا که در سال بعد باید در آزمون برد شرکت کنند در بخش حضور ندارند.

    ضیایی افزود: این در حالی است که سال آخر این افراد بسیار ارزشمند است چرا که در این سال تئوری و بالین در کنار یکدیگر است و افراد باید این دو را به رفتار تبدیل کنند و گاهی اداره بخش به آنها سپرده می*شود اما این افراد به علت مطالعه برای شرکت در آزمون برد بخش را ترک می*کنند و به کتابخانه می*روند در حالی که بخش به آنها نیاز دارد.

    ضیایی تاکید کرد: برای حل این مشکل تصمیم بر آن است تا دستیارانی که شهریور تحصیلات خود را تمام می*کنند اردیبهشت یا شهریور سال بعد بتوانند در آزمون بورد شرکت کنند یعنی 9 ماه تا یک سال فرصت مطالعه داشته باشند و در این زمان کارهای اجرایی و بالینی نیز انجام بدهند که این موضوع اکنون در کمیسیون دائمی معین به تصویب رسیده است و چنانچه در شورای عالی آموزش پزشکی و تخصصی تصویب شود از سال 95 اجرایی خواهد شد که احتمالا به علت مشترک بودن اعضای دو شورا تصویب خواهد شد.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205000799منبع فارس نیوز
    -

    #1 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  2. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    soroush61


    تكليف اوناي كه چند ساله فارغ التحصيل شدن در موردازمون مهارت چيه؟؟ شامل حال اونا هم ميشه....اخه اين يعني چي؟؟!!!!

    #2 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  3. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    soroush61


    اين ٣ رشته مال امتحان دوره ٤٣ هست؟ يا همون ٥ رشته هست؟؟

    #3 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  4. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    saaye


    soroush61 نوشته است:
    تكليف اوناي كه چند ساله فارغ التحصيل شدن در موردازمون مهارت چيه؟؟ شامل حال اونا هم ميشه....اخه اين يعني چي؟؟!!!!

    احتمالا اوناییکه چندسال فارغ اتحصیل شدن ،دیگه نمیتونن آزمون دستیاری شرکت کنن +_)((((((: +_)((((((: +_)((((((:

    #4 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  5. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    soroush61


    يعني چيه اخه؟؟؟؟؟

    #5 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  6. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    hfps


    به نظر من تصمیم خوبیه.اگه علاقه باشه پیشرفت تو اون کار زیاد میشه..ولی ضرایب چطوری حساب میشن....بیهوشی ا رژانس که درس جدا ندارن..

    #6 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  7. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    soroush61


    تكليف اوناي كه چند ساله فارغ التحصيل شدن در موردازمون مهارت چيه؟ شامل اونها هم ميشه؟

    #7 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  8. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    mehdira


    اصولا این دکتر ضیایی اگه حرف نزنه کسی نمیگه لاله. هر سال چند ماه انگار کیف میکنه اسمش تو سایتها میاد. هر سال از این حرفها میزنه.
    مسلما ربطی به کسایی که قبلا تحصیلشون تموم شده نداره.
    ا

    #8 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  9. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    z.z


    ضریب دار کردن درس ها و تراز بندی نمره امتحان بد نیست و حتی کاهش تعداد انتخاب ها میتونه قابل پذیرش باش. ولی تاثیر نمره پره و معدل خیلی ناعادلانه هست حتی با وجود سنجش با هم دانشگاهی ها. مثلا فردی که در یک دانشگاه سطح 1 درس میخونه قاعدتا هم کلاسی های قدر تری داره و شاید نتونه با هم کلاسی خودش رقابت کنه ولی همین فرد می تونست در دانشگاه های سطح پایین تر جز بهترین دانشجویان باشه. در این صورت در صورت تحصیل در دانشگاه سطح بالاتر معدل نسبی خوبی نخواهد داشت ولی در دانشگاه سطح پایین تر معدل نسبی بهتری خواهد داشت.
    در ثانی این قوانین زمانی که وضع میشن برای کسانی که فارغ التحصيل شدن نباید اجرا بشه . این همش حق کشی محضه.
    کسی به این قوانین بخصوص تاثیر معدل و نمره پره اعتراضی نداره؟

    #9 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

  10. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    soroush61


    چرا اعتراض نداريم.... اين ٥ انتخاب براي دوره ٤٣ هست؟ و اون ٣ انتخاب براي دوره ٤٤؟؟

    #10 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۰۶:۰۴

صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

طراحی شده توسط تیم نرم افزاری science.ir