آناتومی عضلات ران : عضلات کمپارتمان خلفی ران یا عضلات پشت ران که با نام عضلات همسترینگ شناخته می شوند شامل عضلات دوسر فمور در سمت پشت و خارج ران، سمی تندینوس و سمی ممبرانوس در سمت پشت و داخلی ران هستند.این عضلات در بالا به توبروزیته ایسکیوم (ischial tubrosity) استخوان لگن و در زیر به بالا و داخل استخوان تیبیا متصل میشوند.

عملکرد

عضلات پشت ران یا عضلات همسترینگ به شما کمک میکنند که پای خود را به عقب برده و زانوی خود را خم کنید. این عضلات بزرگ زیاد در فعالیت های عادی مانند قدم زدن نقش ندارند و بیشتر عملکرد آنها در فعالیت های قدرتی همانند دویدن، پریدن و بالا رفتن است.

ورزش هایی برای تقویت عضلات همسترینگ:

خم کردن زانو ایستاد
فشردن توپ
خم کردن زانو با کش

دوستان عزیز در ادامه مطلب همراه ما باشید تا در مورد جزییات این ورزش ها برای شما به طور کامل توضیح دهیم.
ادامه مطلب: https://goo.gl/16H2YP


دکتر مهران سلیمانها:
متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو در رشت