صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 19 از 19

موضوع: سقط جنين

  1. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    به نظر من درست نيست كه بي توجهي هاي دو طرف يا حتي failure روش هاي پيشگيري رو به پاي خواست خدا گذاشت!
    از طرفي ما از كجا ميدونيم كه بچه اي كه مثلا از يه بارداري ناخواسته بدنيا مياد خودش مثلا تو 10 سالگي يا 18 سالگي يا حتي كمتر از اينا روزي هزار بار ارزوي مرگ خودشو نكنه؟

    شايد اصلا از داشتن خانواده اي كه صلاحيت نگه داريشو ندارن عذاب بكشه!

    شايد از داشتن مادر مجرد تو جامعه اي مثله ايران عذاب بكشه!

    از داشتن پدر معتاد و بي مسييوليت خجالت بكشه!

    شايد نبودنش از اول به چنين بودني بيارزه!

    ...

    #11 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  2. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    کویر


    dr_shima نوشته است:
    به نظر من درست نيست كه بي توجهي هاي دو طرف يا حتي failure روش هاي پيشگيري رو به پاي خواست خدا گذاشت!
    از طرفي ما از كجا ميدونيم كه بچه اي كه مثلا از يه بارداري ناخواسته بدنيا مياد خودش مثلا تو 10 سالگي يا 18 سالگي يا حتي كمتر از اينا روزي هزار بار ارزوي مرگ خودشو نكنه؟

    شايد اصلا از داشتن خانواده اي كه صلاحيت نگه داريشو ندارن عذاب بكشه!

    شايد از داشتن مادر مجرد تو جامعه اي مثله ايران عذاب بكشه!

    از داشتن پدر معتاد و بي مسييوليت خجالت بكشه!

    شايد نبودنش از اول به چنين بودني بيارزه!

    ...

    آره شاید ، و شاید هم نه !! ببین چنین مسایلی که مطرح می کنی بحث احتمالاته ، ولی یک تصمیم گیری به این مهمی نباید براساس احتمالات باشه ! شاید این بچه ناخواسته رو جوری بزرگ کردی که عاشق زندگی شد ! شاید اهل مبارزه بود ، شاید اون قدرجنگید که بهش افتخار کنی .... تو بذار بزرگ شه اگه ناراضی بود خودش خودکشی می کنه !!!
    به هر حال من حرفم اینه که وقتی به عنوان جزیی از کل داری به چیزی نگاه می کنی ، محاله بتونی حقیقتش رو دریابی ، تو حکمت تولد کودک ناخواسته رو نمی دونی و به راحتی برای نبودش تصمیم می گیری ، ولی اونی که داره کل مجموعه رو اداره می کنه حیات رو داده و اگر صلاح نباشه خودش ممات رو هم می ده .یادمون نره هیچ وقت احساس خدایی نکنیم و تصمیمات خداگونه نگیریم !

    به هر حال چیزی رو که ما حق داریم درباره ش تصمیم بگیریم اینه که چه جور والدینی باشیم ، چه جور اجتماعی باشیم و چه جور شخص سومی باشیم و چه جور قضاوت کنیم و در نهایت هر جا رو که اشتباه کردیم خودمون تاوان بدیم .

    #12 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  3. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    بله دكتر l.s يك طرف ديگر قضيه هم همين موارديست كه شما مي فرمايين!ممكنه اين بچه در اينده باعث افتخار جامعه و خانواده بشه اما به نظر مي رسه احتمالش كمه چون 2 طرف كه نسبت به نتيجه ي طبيعيه عملي كه انجام ميدن اينقدر بي فكر عمل مي كنن بعيد به نظر مياد كه بتونن و اصلا بخوان كه براي تربيت بچه شون مدبرانه عمل كنن! به نظر من در قدم اول بايد به سرنوشت بچه ي بي گناهي فكر كنيم كه قراره به دنيا بياد و در درجه ي بعدي به مادر و بعد پدر و بعد جامعه!

    #13 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  4. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    کویر


    dr_shima نوشته است:
    بله دكتر l.s يك طرف ديگر قضيه هم همين موارديست كه شما مي فرمايين!ممكنه اين بچه در اينده باعث افتخار جامعه و خانواده بشه اما به نظر مي رسه احتمالش كمه چون 2 طرف كه نسبت به نتيجه ي طبيعيه عملي كه انجام ميدن اينقدر بي فكر عمل مي كنن بعيد به نظر مياد كه بتونن و اصلا بخوان كه براي تربيت بچه شون مدبرانه عمل كنن! به نظر من در قدم اول بايد به سرنوشت بچه ي بي گناهي فكر كنيم كه قراره به دنيا بياد و در درجه ي بعدي به مادر و بعد پدر و بعد جامعه!

    صحبت سر جامعه نیست ، صحبت سر احساس رضایت همون بچه است که شما احتمال موفقیتش رو کم می دونی ، فرض کن یک مسابقه برگزار می شه که کسی برای موفقیت توی اون مسابقه شانس کمی داره ، آیا درسته که از همون اول توی زمین راهش ندیم چون بعیده برنده شه ؟ نه میاد شرکت می کنه ، هر جا برید خودش انصراف می ده و می ره .... ولی ما حق نداریم برای انصراف مجبورش کنیم ! زندگی هم یک مسابقه است ، همه کسانی که خدا ثبت نام می کنه باید شانس خودشون رو امتحان کنن ....
    و یه موضوع دیگه : آیا همه دلایل ما برای از بین بردن اون جنین در عدم صلاحیت والدین خلاصه می شه ؟ هر چند حتی اگر این هم باشه امید به تغییرشون هست و وظیفه تغییر بر عهده اون والدین و مای جامعه است ، ولی متاسفانه اغلب سقط جنین ها بخاطر نابسامانی های اجتماعی و حرفهای خاله خانباجی هاست ! به هر دلیلی حتی نامشروع اگر جنینی تشکیل شد ما حق از بین بردنش رو نداریم که قتل نفس گناهی بزرگتر از زنا است .

    #14 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  5. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    اگه از نظر شرع بخايم نگاه كنيم خودكشي هم گناه كمي نيس!
    درسته فقط نابساماني نيس!اما شايد يكي از عوامل بحث برانگيز همين اوضاع خونوادگي باشه!
    يادمون باشه كه بچه در انتخاب پدر و مادرش نقشي نداره و هر بچه اي حق برخورداري از زندگي سالم و نرمال رو داره!
    جنبه ي مهم ديگه ناهنجاري هاي جنيني هستش!
    در اين مورد چي فكر مي كنين؟

    #15 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  6. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    کویر


    dr_shima نوشته است:
    اگه از نظر شرع بخايم نگاه كنيم خودكشي هم گناه كمي نيس!
    درسته فقط نابساماني نيس!اما شايد يكي از عوامل بحث برانگيز همين اوضاع خونوادگي باشه!
    يادمون باشه كه بچه در انتخاب پدر و مادرش نقشي نداره و هر بچه اي حق برخورداري از زندگي سالم و نرمال رو داره!
    جنبه ي مهم ديگه ناهنجاري هاي جنيني هستش!
    در اين مورد چي فكر مي كنين؟

    من در زمینه مسایل شرعی صاحب نظر نیستم ولی عقیده شخصی م اینه که بزرگترین گناه ، گناهیه که حق الناس رو نادیده بگیره . خودکشی گناهه ولی به همون فرد ربط داره و خدا ، ولی قتل نفس اونم کسی که قدرت تصمیم گیری یا دفاع رو نداره ، فاجعه است .
    در مورد پدر و مادر هم درسته ما انتخابشون نمی کنیم ، برامون انتخاب می شن ، ولی تصمیم گیری برای سقط جنین توسط همون پدر و مادر داره انجام می شه ، این پدر و مادر اگر به فکر بچه و آینده ش باشن مطمئنا می تونن خوب بزرگش کنن ، ولی اگر تصمیم بر قتلش گرفتن نتیجه مستقیمش اینه که فکر بچه و آینده ش رو نکردن ، فکر راحتی خودشون رو کردن . اگر به آینده بچه فکر کنیم راه حل های دیگه ای هم وجود داره ، تغییر شرایط زندگی و کسب آمادگی برای ورود بچه به دنیای ما یک راه حل خوبه .

    درباره ناهنجاری های جنینی هم همون اول گفتم ، من با از بین بردن یک بچه ناقص از نظر تئوری مخالفم ، ولی قبول دارم که به دنیا آوردن و بزرگ کردن یک بچه ناقص شهامتی می خواد که بعید می دونم هرکسی داشته باشه .

    #16 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  7. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    مهدی


    dr_shima نوشته است:
    ...
    شايد اصلا از داشتن خانواده اي كه صلاحيت نگه داريشو ندارن عذاب بكشه!

    شايد از داشتن مادر مجرد تو جامعه اي مثله ايران عذاب بكشه!

    از داشتن پدر معتاد و بي مسييوليت خجالت بكشه!

    شايد نبودنش از اول به چنين بودني بيارزه!

    ...

    منظور از دکتر شیما...

    بازهم تاکید میکنم فکر کنم بهتر باشه اول در مورد موارد بدون اندیکاسیون بحث کنیم...

    در مورد مواردی هم که دکتر شیما مطرح کردن باید بگم که...

    اولا از کجا معلوم برعکسش نشه

    دوما ما اجازه نداریم جای جنین که ""یک موجود زنده""" است تصمیم بگیریم که آیا اون شرایط را میتونه تحمل کنه یا نه!

    #17 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  8. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    مهدی


    l.s نوشته است:
    "
    صحبت سر جامعه نیست ، صحبت سر احساس رضایت همون بچه است که شما احتمال موفقیتش رو کم می دونی ، فرض کن یک مسابقه برگزار می شه که کسی برای موفقیت توی اون مسابقه شانس کمی داره ، آیا درسته که از همون اول توی زمین راهش ندیم چون بعیده برنده شه ؟ نه میاد شرکت می کنه ، هر جا برید خودش انصراف می ده و می ره .... ولی ما حق نداریم برای انصراف مجبورش کنیم ! زندگی هم یک مسابقه است ، همه کسانی که خدا ثبت نام می کنه باید شانس خودشون رو امتحان کنن ....
    و یه موضوع دیگه : آیا همه دلایل ما برای از بین بردن اون جنین در عدم صلاحیت والدین خلاصه می شه ؟ هر چند حتی اگر این هم باشه امید به تغییرشون هست و وظیفه تغییر بر عهده اون والدین و مای جامعه است ، ولی متاسفانه اغلب سقط جنین ها بخاطر نابسامانی های اجتماعی و حرفهای خاله خانباجی هاست ! به هر دلیلی حتی نامشروع اگر جنینی تشکیل شد ما حق از بین بردنش رو نداریم که قتل نفس گناهی بزرگتر از زنا است .

    با کلمه به کلمه حرفهات موافقم

    #18 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  9. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    دكتر مهدي در مورد موارد بدون انديكاسيون بي زحمت شما اول شروع كنين ما هم ادامش بديم من نمي دونم از كجا شروع كنم.

    درسته شايد برعكس شه اما گفتم از نظر من احتمالش كمه!

    يعني شما بي مسئوليت دو طرفو به پاي خواست خدا مي ذارين؟اونو مطمئنا نتيجه طبيعيه عملشونو مي دونن ولي بهش بي توجهن

    #19 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

طراحی شده توسط تیم نرم افزاری science.ir