صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19

موضوع: سقط جنين

  1. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    سقط جنين


    مبحث امروز كلاس اخلاق پزشكي ما سقط جنين بود!
    نظرتون راجع به سقط ودرست و غلط بودن اون،قوانين موجود و ... چيه؟

    فكر مي كنين اين قضيه شخصيه يا بايد قانوني با اين موضوع رفتار بشه؟

    ايا اين كار رو اخلاقي مي دونين يا غير اخلاقي؟

    انديكاسيون هاش از نظر شما چيه؟

    #1 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  2. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    مي دونم!
    اما نظريات متفاوتي راجه بهش وجود داره!

    #2 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  3. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    alireza78md نوشته است:
    آقا حالا شما هم يه توضيحي بدين دربارش !!*:d


    <img src=" /> <img src=" />

    من منطورم اين بود كه تبادل نظر كنيم راجع به اين قضيه!چون تو كلاس كه بحث داغ شده بود ولي گويا اينجا استقبال نشد اينجا!

    #3 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  4. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    مهدی


    من کاملا مخالفم..
    روشهای متعددی برای پیشگیری از بارداری وجود داره که میشه ازش استفاده کرد (وکاملا هم حق هر فرده..)
    ولی با سقط جنین به هر دلیلی که باشه (اختلاف یا عدم آمادگی یا...) مخالفم
    به این دلیل که ""کشتن"" موجود زنده دیگری که ""حق حیات "" داره به ""دلایل و سلایق شخصی"" را عملی غیر انسانی میدونم...
    (روی دلایل شخصی تاکید کردم به خاطر اینکه سقط به خاطر مسایل پزشکی بحث دیگه ای داره...)

    #4 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  5. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    مهدی


    به نظرم اول در مورد موارد بدون اندیکاسیون پزشکی بحث و نتیجه گیری کنیم بعد به سراغ موارد با اندیکاسیون پزشکی بریم..

    #5 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  6. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    nastaaran


    از انجایی که من تازه امروز امتحان اخلاق پزشکی دادم!.......

    قانون سقط درمانی


    مصوب 10 خرداد 1384
    ماده واحده:
    سقط درمانی با تشخیص قطعی 3 پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توام باشد قبل از ولوج روح (چهار ماه) با رضایت زن ،مجاز می باشد و مجازات و مسوولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود.
    متخلفین از اجرای این قانون،به مجازاتهای مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد





    • روزنامه رسمی شماره 17573 مورخ 1384/4/8
    324/قوانین جزایی

    #6 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  7. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    کویر


    این مساله رو کاملا شخصی می دونم ، و معتقدم که نباید درباره ش قانونگذار تصمیم بگیره ، ولی باهاش شدیدا مخالفم و اصلا مجازش نمی دونم ، حتی گاهی فکر می کنم اندیکاسیون های پزشکی هم دلیل موجهی نیست ، تولد هر نوزادی چه سالم و چه ناقص خواست خداست ، و اگر قرار باشه بمونه و زندگی کنه حتما حکمتی توش هست ، همونطور که بچه ای رو که بعد از تولد ناقص می شه نمی کشیم ، جنینی رو هم که بعد از تشکیل ناقص می شه نباید کشت ( البته باید توی موقعیتش قرار گرفته باشی که ببینی شهامتش رو داری یا نه ، شاید این نظر من فقط در حد شعار باشه !!!) ....

    #7 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  8. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    Dr-Alpacino


    l.s نوشته است:
    این مساله رو کاملا شخصی می دونم ، و معتقدم که نباید درباره ش قانونگذار تصمیم بگیره ، ولی باهاش شدیدا مخالفم و اصلا مجازش نمی دونم ، حتی گاهی فکر می کنم اندیکاسیون های پزشکی هم دلیل موجهی نیست ، تولد هر نوزادی چه سالم و چه ناقص خواست خداست ، و اگر قرار باشه بمونه و زندگی کنه حتما حکمتی توش هست ، همونطور که بچه ای رو که بعد از تولد ناقص می شه نمی کشیم ، جنینی رو هم که بعد از تشکیل ناقص می شه نباید کشت ( البته باید توی موقعیتش قرار گرفته باشی که ببینی شهامتش رو داری یا نه ، شاید این نظر من فقط در حد شعار باشه !!!) ....



    با نظر دوستمون دکتر I.S و دکتر مهدی مخالفم
    1. ممکنه روشهای پیشگیری از بارداری fail بشن یا حتی آگاهی کامل از درست استفاده کردنشون برای همه موجود نباشه
    تکلیف خانواده ای که اصلا آمادگی تربیت بچه رو ندارن چیه؟
    2. در حال حاضرهم با رشد روزافزون بارداری های خارج از چارچوب خانواده روبرو هستیم

    به دنیا اومدن چنین نوزادی هم موجب زیان به اجتماع و خانواده میشه

    به نظر من هرگونه سقط جنین قبل از سه ماهگی تنها به خاطر حرج مادر و خانواده باید مجاز بشه، نظری که بعضی از مراجع تقلید هم موافق اون هستن

    #8 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  9. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    کویر


    Dr-Alpacino نوشته است:
    l.s نوشته است:
    این مساله رو کاملا شخصی می دونم ، و معتقدم که نباید درباره ش قانونگذار تصمیم بگیره ، ولی باهاش شدیدا مخالفم و اصلا مجازش نمی دونم ، حتی گاهی فکر می کنم اندیکاسیون های پزشکی هم دلیل موجهی نیست ، تولد هر نوزادی چه سالم و چه ناقص خواست خداست ، و اگر قرار باشه بمونه و زندگی کنه حتما حکمتی توش هست ، همونطور که بچه ای رو که بعد از تولد ناقص می شه نمی کشیم ، جنینی رو هم که بعد از تشکیل ناقص می شه نباید کشت ( البته باید توی موقعیتش قرار گرفته باشی که ببینی شهامتش رو داری یا نه ، شاید این نظر من فقط در حد شعار باشه !!!) ....



    با نظر دوستمون دکتر I.S و دکتر مهدی مخالفم
    1. ممکنه روشهای پیشگیری از بارداری fail بشن یا حتی آگاهی کامل از درست استفاده کردنشون برای همه موجود نباشه
    تکلیف خانواده ای که اصلا آمادگی تربیت بچه رو ندارن چیه؟
    2. در حال حاضرهم با رشد روزافزون بارداری های خارج از چارچوب خانواده روبرو هستیم

    به دنیا اومدن چنین نوزادی هم موجب زیان به اجتماع و خانواده میشه

    به نظر من هرگونه سقط جنین قبل از سه ماهگی تنها به خاطر حرج مادر و خانواده باید مجاز بشه، نظری که بعضی از مراجع تقلید هم موافق اون هستن




    درسته ممکنه اون خانواده یا اصلا اون مادر مجرد آمادگی پرورش یک بچه رو نداشته باشن ، ولی موضوع اینجاست که من به چیزی معتقدم به نام تقدیر ، که ارتباط مستقیم با حکمتی داره که ما ازش سر در نمیاریم ، من مریضی داشتم که توی دوران عقدش باردار شده بود و می گفت من نمی دونستم این رابطه می تونه باعث بارداری م بشه و می زد توی سرش که می خوام سقطش کنم ، به نظرتون تشکیل جنین در شرایطی که احتمال تشکیلش تنها چند درصد بوده ، در مقابل ناباروری زوجهایی که چندین ساله برای بچه دار شدن به آب و آتیش می زنن چیزی جز تقدیریه که باید در مقابلش تسلیم بشیم ، به نظر من تولد هر بچه ای هرچند بی موقع حکمتی و درسی داره که سقط اون به مفهوم لج و لجبازی با خدا و خواست خداست ....

    در مورد کودکان خارج از چهارچوب خانواده ، سقط اونها فقط پاک کردن صورت مساله است ، مساله ای که غرب داره با تمام قوا با راه حلش کلنجار می ره و ما داریم پاکش می کنیم !!!!

    #9 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  10. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    dr_shima


    مهدی نوشته است:
    به نظرم اول در مورد موارد بدون اندیکاسیون پزشکی بحث و نتیجه گیری کنیم بعد به سراغ موارد با اندیکاسیون پزشکی بریم..



    كاملا موافقم!

    #10 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

طراحی شده توسط تیم نرم افزاری science.ir