صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15

موضوع: Slideshow: 24 Foods That Can Save Your Heart

  1. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    Slideshow: 24 Foods That Can Save Your Heart


    Fresh Herbs


    Fresh herbs make many other foods heart-healthy when they replace salt, sugar, and trans fats. These flavor powerhouses, along with nuts, berries -- even coffee -- form a global approach to heart-wise eating. Read on for more delicious ways to fight heart disease, stroke, high blood pressure, high cholesterol, and diabetes.

    Fact: Rosemary, sage, oregano, and thyme contain antioxidants.
    #1 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  2. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Sweet Potatoes



    Sweet potatoes are a hearty, healthy substitute for white potatoes for people concerned about diabetes. With a low glycemic index, these spuds won't cause a quick spike in blood sugar. Ample fiber, vitamin A, and lycopene add to their heart-healthy profile.

    Tip: Enhance their natural sweetness with cinnamon and lime juice, instead of sugary toppings.

    تصویر

    #2 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  3. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Oranges


    This sweet, juicy fruit contains the cholesterol-fighting fiber pectin -- as well as potassium, which helps control blood pressure. A small study shows that OJ may improve blood vessel function and modestly lower blood pressure through the antioxidant hesperidin.

    Tip: A medium orange averages 62 calories, with 3 grams of fiber.

    تصویر

    #3 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  4. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Swiss Chard


    The dark green, leafy vegetable is rich in potassium and magnesium, minerals that help control blood pressure. Fiber, vitamin A, and the antioxidants, lutein and zeaxanthin, add to the heart-healthy profile.

    Tip: Serve with grilled meats or as a bed for fish. Saute with olive oil and garlic until wilted, season with herbs and pepper

    تصویر

    #4 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  5. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Carrots


    The latest research on carrots shows these sweet, crunchy veggies may help control blood sugar levels and reduce the risk of developing diabetes. They're also a top cholesterol-fighting food, thanks to ample amounts of soluble fiber -- the kind found in oats.

    Tip: Sneak shredded carrots into spaghetti sauce and muffin batter.

    تصویر

    #5 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  6. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Barley


    Try this nutty, whole grain in place of rice with dinner or simmer barley into soups and stews. The fiber in barley can help lower cholesterol levels and may lower blood glucose levels, too.

    Tip: Hulled or "whole grain" barley is the most nutritious. Barley grits are toasted and ground; nice for cereal or as a side dish. Pearl barley is quick, but much of the heart-healthy fiber has been removed.

    تصویر

    #6 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  7. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Oatmeal


    Oats in all forms can help your heart by lowering LDL, the bad cholesterol. A warm bowl of oatmeal fills you up for hours, fights snack attacks, and helps keep blood sugar levels stable over time -- making it useful for people with diabetes, too.

    Tip: Swap oats for one-third of the flour in pancakes, muffins, and baked goods. Use oats instead of bread crumbs in cooking.

    تصویر

    #7 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  8. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Flaxseed


    This shiny, honey-colored seed has three elements that are good for your heart: fiber, phytochemicals called lignans, and ALA, an omega-3 fatty acid found in plants. The body converts ALA to the more powerful omega-3s, EPA and DHA.

    Tip: Grind flaxseed for the best nutrition. Add it to cereal, baked goods, yogurt, even mustard on a sandwich.

    تصویر

    #8 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  9. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Low-Fat Yogurt


    While low-fat dairy is most often touted for bone health, these foods can help control high blood pressure, too. Milk is high in calcium and potassium and yogurt has twice as much of these important minerals. To really boost the calcium and minimize the fat, choose low-fat or non-fat varieties.

    Tip: Use milk instead of water in instant oatmeal, hot chocolate, and dried soups

    تصویر

    #9 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

  10. parsmedic آواتار ها
    آرشیو پارس مدیک
    Administrator
    شه‍ریور ۱۳۹۴
    0

    asalbanoo


    Foods Fortified With Sterols


    Want the heart-healthy power of vegetables in your milk or on toast? Margarine, soy milk, or orange juice can deliver -- when they're fortified with cholesterol-fighting sterols and stanols. These plant extracts block cholesterol absorption in the gut and can lower LDL levels by 10% without affecting good cholesterol.

    Tip: Consume at least 2 grams of sterols a day.

    تصویر

    #10 ارسال شده در تاريخ ۲۳-آذر-۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۳۴

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

طراحی شده توسط تیم نرم افزاری science.ir