جلوگیری از افسردگی و سلامت روان با ورزش
[URL="http://zibazist.ir/2018/02/27/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4/"]جلوگیری از افسردگی و سلامت روان با ورزش
[/URL]
اگر افسرده هستید، احتمالا پزشکتان نسخه*هایی برایتان تجویز کرده است، که معمولا هم درمان*های دارویی و روانی خواهد بود. شاید درمان*های دارویی علائم افسردگی را موقتا بهبود ببخشند، اما هیچ راه درمانی دارویی دائمی برای افسردگی وجود ندارد. همچنین درمان*های دارویی همیشه میزبان عوارض جانبی نامطبوعی نیز خواهند بود.

اگرچه هیچ جایگزینی برای درمان*های پزشکی مرسوم وجود ندارد، اما ورزش می*تواند همان فواید درمان*های روانی و دارویی را برای شما به ارمغان بیاورد!

درباره*ی افسردگی:
به اعتقاد مؤسسه ملی بهداشت روان آمریکا، حدود ۱۵ میلیون آمریکایی بزرگ سال، از بیماری*های افسردگی رنج می*برند. انواع افسردگی همچون افسردگی پس از زایمان، اختلالات خلقی فصلی، اختلالات افسردگی ماژور، افسرده*خویی و غیره وجود دارد.

در حالیکه هر کدام از این بیماری*ها علائم متفاوتی دارند، اما برخی از علائم همچون احساس غم و اندوه، پوچی، عدم علاقه به فعالیت*هایی که قبلا لذت می*بردید، کاهش اشتها و خواب، و زودرنجی، بین آنها مشترک است.



[URL="http://zibazist.ir/"]درمان افسردگی[/URL]:
افسردگی ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. یک تئوری این است که افسردگی بدلیل عدم تعادل در مواد شیمیایی خلق و خو در مغز شما رخ می*دهد. بر این مبنا، درمان*های پزشکی متعارفی همچون داروهای ضد افسردگی که برای تنظیم انتقال دهنده*های عصبی همچون سروتونین، نوراپی نفرین و یا دوپامین در مغز شما بکار می*روند، انجام خواهد گرفت.

اما عوامل دیگر افسردگی، می*تواند ترومای دوران کودکی، عوامل اجتماعی، اختلالات روانی و زیست*محیطی و یا ژنتیکی باشد. در بسیاری از این موارد، توصیه می*شود تا با روان درمانی، مشکلات اساسی و یا حل نشده*ی فرد که مسبب افسردگی اوست، کشف شود.

روش*های درمانی دیگری که می*تواند در این مسیر مفید باشد، بازخورد زیستی، گیاهان دارویی، طب سوزنی، ماساژ درمانی، تای چی و یوگا است. و اما به نظر دانشگاه مریلند، آنطور که تحقیقات نشان داده*اند، ورزش می*تواند علائم و نشانه*های افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی*های خفیف تا متوسط را کاهش دهد.

ورزش چگونه کمک می کند:
فعالیت بدنی منظم، به تنظیم انتقال دهنده*های عصبی کمک می*کند، یعنی همان کاری که داروهای ضد افسردگی با شما انجام می*دهند. همچنین برخی از ورزش*ها، مواد شیمیایی که می*توانند افسردگی را بدتر کنند را نیز در بدن کاهش خواهند داد. ورزش می*تواند اعتماد بنفس شما را افزایش دهد، اخلاقتان را خوب کند، و خواب آرامی به شما هدیه دهد. بعلاوه برخی از ورزش*ها شما را به تعامل با دیگران، بازی*های گروهی و یا رفتن به باشگاه وا می*دارد. و همین اتفاق می*تواند انزوای اجتماعی که در بین بسیاری از افسرده*ها مشترک است را نیز بهبود ببخشد.

انواع ورزش*ها:
نوع ورزشی که انجام می*دهید، به اندازه*ی تناوب و طول ورزشتان مهم نیست. با انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز، و سه تا پنج روز در هفته، می*توانید به اندازه*ی قابل توجهی افسردگی*تان را کاهش دهید. اما فعالیت به مقدار کمتر هم کمکتان خواهد کرد، مخصوصا اگر ورزش شدیدی همچون دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید.

چیزی که هنگام انتخاب یک برنامه*ی تمرینی اهمیت دارد، این است که از آن فعالیت لذت ببرید، چرا که به احتمال بیشتری به آن برنامه خواهید چسبید.
[URL="http://zibazist.ir/"]مجله اینترنتی زیبازیست[/URL]