این اواخر تکنولوژی تلفن اینترنتی به همت مهندسین حاذق شبکه کشورمان ایران، بر روی بستر اینترنت اتفاق افتاده است. در این مقاله سعی شده که تلفن اینترنتی را به شما مخاطبین عزیز بهتر معرفی کرده و این تکنولوژی را از نظر امکانات و نیازهایی که دارد بررسی نماییم.

کارایی تلفن اینترنتی یا ( تماس اینترنتی ) بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که قصد افزایش فروش داشته و به دنبال ارائه خدمات بسیار خوب به مشتریان خود هستند تا آن*ها را راضی نگه دارند. در واقع این نوع کسب و کارها با ارائه خدمات بهتر و افزایش میزان فروش، سود بیشتری کسب می*کنند و پولدارتر می*شوند.

لازمه فروش در هر کسب و کاری، تماس و پیگیری مشتری برای آن کالا است. در واقع مشتری جهت تایید و نهایی کردن خرید خود تماس می*گیرد. سرویس تلفن اینترنتی یا ( تماس اینترنتی )، کمک به نهایی کردن خرید مشتریان در کسب و کارها می*کند و به این طریق به کسب و کارها کمک فراوانی می*کند. خطوط تلفن ایرانی به تلفن*های ثابت بسیار شباهت داشته که تفاوت آن*ها در نبود سیم کشی مخابراتی در تکنولوژی سرویس تلفن اینترنتی یا ( تماس اینترنتی ) است. همچنین این خطوط با خطوط مجازی هیچ گونه شباهت محسوسی ندارند.

شماره تلفن ثابت تماس اینترنتی، در واقع مجموع از اعداد ۸ رقمی بوده که کد ابتدای آن عدد ۹ قرار گرفته است. این نوع سرویس به سیم کشی و تجهیزات مخابراتی احتیاجی ندارد. از تلفن ثابت اینترنتی در کل ایران با استفاده از بستر اینترنت می*توان استفاده کرد. تلفن ثابت مجازی، مجموعه از اعداد ثابت و همیشگی بوده که ممکن است ۵ رقمی و یا ۸ رقمی باشد. ابتدای شماره تلفن ثابت مجازی با کد ۲ یا ۸ است.

تفاوت دیگر تلفن ثابت اینترنتی و تلفن ثابت مجازی در مالکیت آن*ها است. در نوع اول در طی مراحلی در اداره تنظیم مقررات به نام شخص یا سازمان مربوطه، اسم زده می*شود.

اما در تلفن ثابت مجازی قراردادی بوده و مالکیتی وجود ندارد و تا زمانی آن خط به شما تعلق دارد که ماهانه، حق اشتراک خود را سر موقع بپردازید. در تلفن ثابت اینترنتی، تعرفه تماس از نوع مخابراتی بوده و ۴ تومان برای هر دقیقه محاسبه می *شود ولی تعرفه تلفن ثابت مجازی، از نوع مخابراتی نبوده و ۱۰۰ تومان برای هر دقیقه است.

در تلفن ثابت اینترنتی، تماس به شکل دو طرفه برقرار بوده و هر دو تماس ورودی و خروجی امکان پذیر است. در حالی که تماس در تلفن ثابت مجازی به شکل یک طرفه بوده و فقط تماس ورودی می* تواند برقرار شود. تماس به شکل مستقیم در تلفن ثابت اینترنتی وجود دارد و دایورت نیز امکان پذیر است. در حالیکه انتقال تماس فقط به شکل دایورت در تلفن ثابت مجازی ممکن است. یکی از قابلیت* های تلفن ثابت اینترنتی، امکان داشتن شماره منحصر به فرد بر روی تلفن همراه بوده حتی وقتی سیم کارتی وجود نداشته باشد.

https://alo021.com/1398/02/10/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/